Så var det dags igen att ta emot Stålmännen från Sandviken. Ett gäng som startade serien uselt men sparkade tränare Baran Coskun och sen har det gått som på räls. Assisterande Elias Gärdh har tillfälligt tagit över vi får se hur långt det tillfället är. Laget har gått från bottenplats till en position före botten i serien. Laget hade inför idag tre raka segrar. Gamle örebrobekantingen Viktor Backman pendlar in och ut ur startelvan. ÖSK har efter en skadefylld vår fått tillbaka de flesta gubbar hela igen. Endast Hampus Söderström är nyopererad efter en mystisk knäskada på träning och saknas. Sjukstugan är på väg att tömmas där McCue och Dukhan tränar allt intensivare för varje vecka som går och båda deltar nu på spelövningar i begränsad omfattningar med övriga laget. Tyvärr har ÖSK bara fått ihop 1 poäng på de senaste fyra matcherna och sjunkit i tabellen till bottenstriden från att haft häng på serieledningen.
Bloggen har fått se två matcher på Behrn de senaste åren mellan lagen 2024 och 2025. Idag nosade ÖSK återigen på negativ kvalplats så tre poäng är mer än nödvändiga i dagens match.
![]() |
| Victor Sandberg Foto: ÖSK Fotboll |
Idag startade ÖSK med ett seniorlag och avslutade med ett virrigt juniorlag förstärkt med Alai Ghasem som sånär fått en målgivande pass till Sandviken i slutminutrarna. Det är bottenmöte mellan elvan och tolvan i tabellen ÖSK har efter idag 6 matcher utan vinst. ÖSK började matchen bra men i 5 minuten slarvar Kusu på mittplan och SIF går för en blixtsnabb kontring och rullar enkelt in 0-1. ÖSK biter ihop och äger sedan bollen i 20 minuter. Publiken influerad av det pågående VM-slutspelet skriker "skjut" till de svartvita men få skott avlossas. På en Redenstrandhörna från höger i 26:e minuten når Antonio Yacoub högst och knoppar in lädret. 1-1. ÖSK fortsätter att äga bollen men sista fem får SIF till flera giftiga chanser. Kuba och Stenberg räddar med fingerspetsar och tånaglar.
ÖSK börjar andra med ett tryck på gästrikarna men släpper momentum och låter Sandviken äga boll. I minut 57 går Kusu ut skadad och ÖSK tappar helt matchen och avslutar matchen med att bara slå ifrån sig i panik med en juniorbetonad uppställning och det är fruktansvärt nervöst på läktaren. Yasin försöker men är för ensam. Avslutningen blir en form av raggarfotboll där bollar sparkas än hit än dit och uppenbart är att de flesta svartvita har slut i tanken redan långt innan slutsignalen. Laget spelar virrigt och intrycket är att laget är dåligt konditionstränat. Många juniorer som hoppar in spelar efter eget huvud istället för efter matchplan. Det här ska Ljungskile få sota för i sista vårmatchen innan sommaruppehållet hoppas Fridolf. Till slut ska det väl bli bättre, men fan trot. En offensiv förstärkning står högst upp på önskelistan av sommarpresenter.
De som ville mest och visade mest idag var Ahmed Yasin, Manasse Kusu och Jacob Ojrzynski.
För övrigt anser bloggen att Behrn arena borde byggas in av läktare om det finns några resurser kvar när kommunal skola, vård och omsorg fått tillräckligt för sin verksamhet.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar